CASA CORPULUI DIDACTIC ”GRIGORE TABACARU” BACĂU




IRIS

Identifying and Reconstructing Individual Language Stories





    ERASMUS+  ID 2017-1-IT02-KA201-036701


DESPRE PROIECT

IRIS intenționează să se concentreze pe formarea inițială și continuă a cadrelor didactice (mai multe)


PARTENERI

Grupul de lucru este format din opt instituții partenere din șase țări europene (mai multe)


REZULTATE PRECONIZATE

Sunt vizate următoarele cinci rezultate finale ale proiectului: (mai multe)


AGENDA DE LUCRU

Sunt prevăzute șase întâlniri de lucru față în față ale celor opt echipe (mai multe)


PROGRAM DE FORMARE

Derulare si resurse (mai multe)
seria 1 (mai multe)
seria 2 (mai multe)
seria 3 (mai multe)


EVENIMENTE

Informații în curând

DESPRE PROIECT



IRIS intenționează să se concentreze pe formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, astfel încât aceștia să fie capabili să:

  • Conștientizeze că diversitatea în sala de clasă reprezintă o resursă educațională; 
  • Dobândească o nouă viziune a plurilingvismului ca patrimoniu și resursă pentru formarea unei identități personale complexe.

Perioada de derulare: noiembrie 2017 - februarie 2020

Unde mai puteți afla despre activitățile proiectului:

PARTENERI

UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MILANO, ITALIA
ARISTOTELIO PANEPISTIMIO THESSALONIKIS, GRECIA
CASA CORPULUI DIDACTIC    "GRIGORE TABACARU" BACAU, ROMANIA
UNIVERSITE PARIS 8 VINCENNES SAINT-DENIS, FRANȚA
VISION, AUSTRIA
UPPSALA UNIVERSITET, SUEDIA
CENTRO EDUCAZIONE AI MEDIA, ITALIA
FARSI PROSSIMO ONLUS SOCIETA COOPERATIVA SOCIALE, ITALIA

REZULTATE PRECONIZATE

1. Platforma online ce va găzdui cursul de formare destinat cadrelor didactice din aria curriculară Limbă și comunicare

Stadiul îndeplinirii:

  • iunie 2018: platforma este construită și au loc primele teste
  • august 2018: platforma este inclusă în site-ul proiectului: http://www.irisplurilingua.eu/

2. Studiul privind politicile educaționale și experiențele pedagogice de integrare a abordării plurilingvistice

Stadiul îndeplinirii:
  • aprilie 2018: au fost centralizate toate chestionarele la nivel de țară parteneră
  • iulie 2018: a fost realizat raportul final

3. Suportul de curs

Stadiul îndeplinirii:
  • februarie 2018: a fost stabilită structura cursului și au fost constinuite grupele de lucru
  • iunie 2018: au fost prezentate draft-urile ale celor trei module
  • septembrie 2018: a fost finalizată prima versiune completă a suportului de curs
  • noiembrie 2018: se lucrează la traducerea, localizarea, adaptarea suportului de curs creat de echipa internațională;

4. Compendiu de materiale educaționale utilizate și utilizabile la clasă

Stadiul îndeplinirii:
  • în urma implementării programului de formare, vor fi selectate atât materialele educaționale create/adaptate de profesorii cursanți, cât și produsele elevilor, ce vor forma o colecție de materiale utilizabile de către toți viitorii participanți la programul de formare
  • decembrie 2018: au fost prezentate primele rezultate ale aplicării la clasă

5. Propunere comună pentru amendarea / modificarea politicilor educaționale curente

Stadiul îndeplinirii:
  • pentru această propunere vor fi utilizate rezultatele studiului privind politicile educaționale curente și rezultatele aplicării la clasă a programului de formare
  • dată de debut: septembrie 2019

AGENDA DE LUCRU

5-6 februarie 2018 Universita degli Studi di Milano, Italia

Prezentarea partenerilor; Stabilirea planurilor și echipelor de diseminare și monitorizare; Stabilirea structurii site-ului proiectului și a platformei; Discutarea chestionarului propus pentru culegerea datelor privind politicile educaționale în țările partenere; Stabilirea structurii programului de formare și a grupelor de lucru.

top

18-19 iunie 2018 Universite 8 Saint-Denis Paris, Franța

Prezentarea facilităților platformei educaționale; Discutarea raportului privind politicile educaționale; Lucrul pe conținuturile programului de formare continuă


30 septembrie – 6 octombrie 2018 Gargnano, Palazzo Feltrinelli/CALCIF, Italia

Lucrul pe conținuturile suportului de curs; Testarea aplicațiilor; Testarea platformei; Prezentarea rapoartelor referitoare la activitățile derulate în primul an de activitate

top

PROGRAMUL DE FORMARE

noiembrie 2018 - martie 2019

În perioada noiembrie 2018 - iulie 2019 se vor organiza două serii de seminarii cu scopul de a testa și îmbunătăți conținuturile create de către echipa internațională în cadrul programului de formare la care vor participa cadre didactice din unitățile școlare asociate: Școala Gimnazială Cleja, Școala Gimnazială „Domnița Maria” Bacău, Colegiul „Henri Coandă” Bacău.

Astfel:

  • seria 1 (noiembrie 2018-februarie 2019): profesori din aria curriculară Limbă și comunicare și din învățământul primar din unitățile școlare asociate
  • seria 2 (mai 2019-iulie 2019): cadre didactice de alte specialități din unitățile școlare asociate
În perioada septembrie-noiembrie 2019 o altă serie de seminarii va fi deschise tuturor cadrelor didactice interesate.
Programul de formare va fi depus spre acreditare la Direcția de Formare Continuă.

Resurse

Temele principale în care trebuie încadrate fisele de lucru cu elevii (câmpul Tema):
  1. Limba și rolul ei (Getting started)
  2. Diversitatea lingvistică în clasă (Linguistic diversity in the class)
  3. Limbile întâlnite în școală și în afara ei (Languages present inside and outside school)
  4. Diferite situații și forme de bi- sau plurilingvism (Different situations and forms of bi- or plurilinguism)
  5. Câteva caracteristici ale limbii / limbajului elevilor (Learn about some characteristics of the languages of the students)
!!! Fișele de lucru pot fi folosite pentru a atinge mai mult de o singură temă principală. În acest caz specificați toate temele principale. De exemplu: Tema - Câteva caracteristici ale limbii / limbajului elevilor (Mai pot fi atinse și: Limba și rolul ei, Diversitatea lingvistică în clasă)

Seria 1 (noiembrie 2018 - februarie 2019)

Adresa de mail pentru comunicarea cu tutorii: IRIS.Romania2018@gmail.com

Calendarul seminariilor

  • 17 noiembrie 2018 - Despre limbă și limbaje. Harta limbilor utilizate în jurul meu
  • 24 noiembrie 2018 - Comunicare scrisă / vorbită. Plurilingvism în media. Comunicare verbală / nonverbală. Comunicare multimodală
  • 8 decembrie 2018 - Autobiografia lingvistică
  • 10 ianuarie 2019 - Limbă și Istorie / Istoriile limbii - intalnirea cu seria 1 are loc in sala Documentare a CCD Bacau
  • 12 ianuarie 2019 - Autobiografiile lingvistice - resursă educațională
  • 9 februarie 2019 - Discuție deschisă: Ce rezultate am obținut cu elevii? La întâlnire sunt invitați toți colegii interesați de proiect. Locația: Școala Gimnazială Domnița Maria Bacău, Sala de festivități. Ora 10.00

Îi rugăm pe colegii care au finalizat seria 1, să ne împărtășească impresiile și sugestiile lor despre curs și resursele puse la dispoziție.

Formular de feedback

Seria 2 (mai 2019 - iulie 2019)

Adresa de mail pentru comunicarea cu tutorii: IRIS.Romania2018@gmail.com

Pentru înscriere accesați formularul. Termen limită 5 mai 2019

Calendarul seminariilor

Grupa 1 - Sala Documentare, Casa Corpului Didactic „Gr. Tabacaru” Bacău
  • 11 mai 2019 (9.00 - 12.00) - Autobiografia lingvistică - mijloc de conștientizare și autocunoaștere (materialele utilizate)
  • 18 mai 2019 (9.00-12.00) - Autobiografiile lingvistice ca și resurse educaționale - beneficiile și provocările unei abordări plurilingvistice (materiale utilizate)
  • 25 mai 2019 (9.00-12.00) - Modalități de integrare a Autobiografiilor lingvistice în activitățile școlare
Grupa 2 - Sala CDI, Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Podu Turcului
  • 14 mai 2019 (14.00 - 17.00) - Autobiografia lingvistică - mijloc de conștientizare și autocunoaștere (materialele utilizate)
  • 21 mai 2019 (14.00-17.00) - Autobiografiile lingvistice ca și resurse educaționale - beneficiile și provocările unei abordări plurilingvistice (materiale utilizate)
  • 28 mai 2019 (14.00-17.00) - Modalități de integrare a Autobiografiilor lingvistice în activitățile școlare
iulie 2019 - Discuție liberă despre experiențele proprii (vom stabili împreună data)

Seria 3 (septembrie 2019 - noiembrie 2019)

Adresa de mail pentru comunicarea cu tutorii: IRIS.Romania2018@gmail.com

Pentru înscriere accesați formularul. Termen limită 15 august 2019
Formular de înscriere

Calendarul seminariilor

  • 4 octombrie 2019 (14.00-16.00 - Aula Universității „V. Alecsandri” din Bacău) Autobiografia lingvistică: de la poveste de viață la resursă educațională
  • 12 octombrie 2019 (9.30-12.30 - Sala de ședințe a ISJ Bacău) - Autobiografia lingvistică - mijloc de conștientizare și autocunoaștere
  • 26 octombrie 2019 (9.30-12.30 - Sala Documentare CCD Bacău) - Modalități de integrare a Autobiografiilor lingvistice în activitățile școlare
  • 23 noiembrie 2019 (9.30-12.30 - Sala Documentare CCD Bacău) - Discuție deschisă: Ce rezultate am obținut cu elevii?